piątek, 9 października 2015

Domoticz - nadajnik MySenors Arduino Mini z DHT11

Dzisiaj zmontowałem układ z Arduino Mini i czujnikiem DHT11.
Wygląda tak


Program jaki jest wgrany, to Humidity z MySenors -> Link

Teraz ImperiHome wzbogaciło się o dodatkowe czujniki i mój panel wygląda teraz tak


Pokazuje temperaturę z DS18B20 z pokoju i na zewnątrz podłączone bezpośrednio do Raspberry Pi z stacji pogody umieszczonej na zewnątrz, gdzie pokazuje temperaturę, wilgotność i ciśnienie atmosferyczne oraz pokoju wilgotność i temperaturę.

W Domoticz wygląda tak


W Domoticz mamy informację, czy będzie padać, czy będzie słonecznie lub czy jest pochmurnie.

11 komentarzy:

  1. Ile mozna miec maksymalnie bramek z arduino w tym projekcie??

    OdpowiedzUsuń
  2. Bramka jest jedna, bramkę mam jedną na Arduino Nano podłączoną przez USB do Raspberry Pi, a nadajniki na razie mam 3 i działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.

      Ponieważ mój dom ma grube ściany i sygnał z parteru z bramki my sensors nie dociera na piętro chciałem przeprowadzić kabel usb od maliny na piętro i tam podłączyc drugą bramkę.
      Czy tak można?

      Marcin.

      Usuń
  3. możesz wstawić shemat połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schemat jest jak dla modułów MySensors - zobacz i przeczytaj http://projektpimalina.blogspot.com/2015/10/domoticz-i-bramka-mysensors-arduino.html

      Usuń
  4. Mam problem żeby zkompilować kod z czujnikiem DHT
    Wrzuciłem biblioteki arduino-DHT-master do katalogu libraries
    I ciągle wywala mi błędy:

    DHT1.ino: In function 'void loop()':
    DHT1:104: error: no matching function for call to 'DHT::readSensor(bool)'
    DHT1.ino:104:22: note: candidate is:
    In file included from DHT1.ino:44:0:
    C:\Users\ŁUCZAK\Documents\Arduino\libraries\arduino-DHT-master/DHT.h:83:8: note: void DHT::readSensor()
    void readSensor();
    ^
    C:\Users\ŁUCZAK\Documents\Arduino\libraries\arduino-DHT-master/DHT.h:83:8: note: candidate expects 0 arguments, 1 provided
    Multiple libraries were found for "DHT.h"
    Used: C:\Users\ŁUCZAK\Documents\Arduino\libraries\arduino-DHT-master
    Not used: C:\Users\ŁUCZAK\Documents\Arduino\libraries\arduino_972244
    no matching function for call to 'DHT::readSensor(bool)'

    Pomożesz

    OdpowiedzUsuń
  5. Uzyj starych bibliotek MySensors 1.5.4

    OdpowiedzUsuń
  6. Biblioteki są tu
    https://github.com/mysensors/MySensors/tree/1.5.4/libraries

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałeś racje stare biblioteki się kompilują
    Właśnie podłączam czujnik żeby sprawdzić jak to działa
    Chciałem zrobić czujnik temperatury i jeden przekaźnik… Próbuję działać

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłem. Może się przyda DHT+ przekaźnik z przyciskiem
    https://www.dropbox.com/s/2a6ky2dt4d1i65r/Dht%2Bprzeka%C5%BAnik.rar?dl=0

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodałem opis jak poprawnie zainstalować stare i nowe biblioteki
    http://projektpimalina.blogspot.com/2016/11/instalacja-starych-i-nowych-bibliotek.html

    OdpowiedzUsuń