sobota, 3 października 2015

Domoticz - instalacja ImperiHome

IMPERIHOME


ImperiHome jest to fajna aplikacja na tablety i telefony z Android, o ile na telefonie dobrze sprawuje się aplikacja Dromotica, która opisałem w tym poście -> Dromotica to na tablet nadaje się dobrze aplikacja ImperiHome, dzięki czemu możemy stworzyć sobie w dowolnie konfigoruwalny panel sterowania.

Aby aplikacja ImperiHome obsługiwała Domoticz, trzeba po kolei zainstalować:

1. Łączymy się więc z Raspberry Pi przez program Bitvise, (program opisałem wtym poście -> Bitvise i w okienku konsoli wklejamy kolejno:
cd ~/domoticz/
git clone https://github.com/empierre/MyDomoAtHome MyDomoAtHome
cd MyDomoAtHome
cp config.yml.def config.yml
cp production.yml.def production.yml
cp development.yml.def development.yml

Powinno to wyglądać tak


W katalogu domoticz/MyDomoAtHome są 3 pliki które musimy wyedytować:

development.yml
production.yml
config.yml

Należy tam wpisać Ip i port Domoticz, w moim przypadku jest to: 192.168.3.105:8080


Edytujemy i zapisujemy we wszystkich 3 plikach.

Teraz instalujemy ImperiHome poleceniem:

sh ./run-once.sh

Trochę trzeba poczekać, aż wszystko się zainstaluje.


Teraz możemy uruchomić ImperiHome poleceniem w konsoli:

sudo service MyDomoAtHome.sh start

Zatrzymujemy poleceniem:

sudo service MyDomoAtHome.sh stop

A przeładowanie to:

sudo service MyDomoAtHome.sh reload

Po uruchomieniu powinno być w w konsoli tak


Ja zmieniłem sobie domyślny port do ImperiHome na 5001 w pliku MyDomoAtHome.sh katalog /home/pi/domoticz/MyDomoAtHome


Po wpisaniu w przeglądarce:
http://192.168.3.105:5001/devices

Powinny być widoczne zainstalowane urządzenia w Domoticz.

Ważne aby w ustawieniach Domoticz był wpisany poprawnie adres z gwiazdką po kropce, w moim przypadku będzie to: 192.168.3.*


Jeżeli po wpisaniu http://192.168.3.105:5001/devices strona nie chce się otwierać, to urządzenia z Domoticz nie będą widoczne w aplikacji ImperiHome na Android.

Opis pochodzi ze strony wiki Domoticz -> ImperiHome

W razie problemów można pytać na forum po angielsku -> Forum domoticz

Jak wszystko przebiegnie poprawnie, to ściągamy ImperiHome ze sklepu Play i instalujemy -> ImperiHome

Po zainstalowaniu wchodzimy w Settings i dodajemy Add new system


Wybieramy ImperiHome Standard System


Wpisujemy adres w Local Api Basic Url , w moim przypadku będzie, to http://192.168.3.105:5001 i wybieramy Next


Aplikacja powinna znaleźć system: System found: MyDomoAtHome, więc wybieramy Finish

Teraz już możemy dowolnie projektować panel wybierając układ kafelek, ja wybrałem taki, przytrzymując na pustym kafelku dodajemy urządzenia.


U mnie wygląda to tak


Można dodać kamerkę i dowolne przyciski i czujniki, które mamy w Domoticz, jako dodaną stronę http dodałem sobie stronę -> http://meteo.org.pl/opole i mi pokazuje aktualną temperaturę, ciśnienie i wilgotność w Opolu.

23 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj ten kod https://www.dropbox.com/s/xj62xdz90ik8xf5/przekaznik_x4.ino?dl=0
      To jest program na 4 przekaźniki na piny D3 do D6

      Usuń
    2. gdzie należy wrzucić ten program?

      Usuń
  2. Wiam
    Dzięki ci bardzo za te projekty, ale mam problem
    po wpisaniu komendy "cp production.yml.def production.yml" pokazuje
    cp: nie można wykonać stat na `production.yml.def': Nie ma takiego pliku ani katalogu.

    Masz jakieś pomysły nato
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Mam ten sam problem, mimo wszystko postępuje dalej zgodnie z instrukcją (bo na wiki domoticz jest tylko o pliku config.yml) i niestety nie chce działać. Po wklepaniu adresu nie widać żadnych urządzeń (strona internetowa niedostępna)

      Usuń
    3. Ja też mam ten sam problem. Robię krok po kroku i nie działa.

      Usuń
    4. W najnowszej wersji jest tylko plik config.
      Resztę pomijacie. Czyli:
      "cp production.yml.def production.yml
      cp development.yml.def development.yml"
      Pozdrawiam,

      Usuń
    5. Niestety mam konsolę w linuksie i nie rozumiem jak dodać cały ten program BITVICE. mam tak:

      The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
      the exact distribution terms for each program are described in the
      individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

      Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
      permitted by applicable law.
      Last login: Fri Oct 20 00:51:48 2017 from 192.168.202.105
      pi@raspberrypi:~ $ cp production.yml.def production.yml
      cp: nie można wykonać stat na „production.yml.def”: Nie ma takiego pliku ani katalogu
      pi@raspberrypi:~ $ cd ~/domoticz/
      pi@raspberrypi:~/domoticz $ git clone https://github.com/empierre/MyDomoAtHome MyDomoAtHome
      fatal: could not create work tree dir 'MyDomoAtHome'.: Brak dostępu
      pi@raspberrypi:~/domoticz $

      Usuń
  3. Witam.
    Czy jest możliwość zabezpieczenia połączenia z ImperiHome hasłem?
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za super poradnik. Niestety mam problem. Dochodzę do momentu gdzie uruchamiam usługę. Wyświetla mi się komunikat - Starting plack server. Wszystko wygląda jakby było ok. W Domoticz ustawiłem 192.168.0.*. Port zostawiłem standardowy 3001. Niestety wchodząc na 192.168.0.18:3001/devices nic się nie wyświetla. Nie mam pojęcia co mogłem zrobić źle...:( Bardzo proszę o pomoc...

    OdpowiedzUsuń
  6. Najnowsza wersja i instrukcja instalacji jest na https://github.com/empierre/MyDomoAtHome

    OdpowiedzUsuń
  7. Za nic nie mogę sobie poradzić z instalacją :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam
    Jest jakiś opis z domoticzem na windowsie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na Windows nie będzie działać, można uruchomić na wirtualnym linuksie Cygwin na Windows instalując, tak jak dla Raspberry Pi.

      Usuń
  9. Opisałem jak zainstalować ImperiHome na RPi3 w tym wpisie
    http://projektpimalina.blogspot.com/2016/09/instalacja-domoticz-z-obsuga-imperihome.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam
    Czy mógłbyś opisać gdzie i jak dodałeś prognoze pogody "http://meteo.org.pl/opole"bardzo proszę o pomoc i z góry dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale gdzie ten Web Page dodać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sobie utworzysz strony w Imperihome to klikasz w kwadracik i masz add widget i tam wybierasz przycisk lub np. Web page

      Usuń
  12. Dzięki
    nie sprawdziłem w GENERIC.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki
    nie sprawdziłem w GENERIC.

    OdpowiedzUsuń