czwartek, 20 kwietnia 2017

Ściemniacz pasków led na odbiorniku MySensors

Dzisiaj krótki wpis o ściemniaczu pasków led sterowanym z odbiornika MySensors.

Opis, schemat połączeń i kod programu jest na stronie MySensors -> Link

Do budowy zakupiłem jedynie tranzystor mofset IRLZ44N za około 3 zł na Allegro.

Ja dodatkowo do zasilania odbiornika MySensors zastosowałem stabilizator napięcia 7805 5V zgodnie z schematem.


Kod programu do wgrania do Arduino znajduje się na stronie MySensors lub do pobrania tu -> Link

Po wgraniu do Arduino zobaczymy w logach Domoticz nowe urządzenie i bedzie widoczne w Urządzeniach jako zwykły włącznik, zmieniamy go na Dimmer.


Krótki filmik z działania ściemniacza.

12 komentarzy:

  1. Czy do tego tranzystora trzeba dać radiator ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie dawałem, ale jak się będzie mocno grzać możesz dać.

      Usuń
  2. hej właśnie zbudowałem to według Twojego opisu. Na stanie miałem tranzystor IRFZ44N i podpiłem to po arduino mega pod pin 53. Mam taki problem że dimmer nie działa jak wezmę suwak poniżej 50% to gaśnie pasek a jak powyżej to zapala. To wina tego tranzystora ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wina złego podpięcia ;) Muisz podpiąć tranzystor do pinu pwm w arduino.

      Usuń
  3. Czy ktoś wie dlaczego po ponownym podłączeniu zasilania ledy same się włączają ? Sporą wadą jest też brak pamięci ustawień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. static int16_t currentLevel = 1;

      spróbuj to zmienić

      Usuń
  4. siema czy mialbys chwile zeby rozbudowax sketch o obsluge kilku dimmerkow wiecej? probowalem ale sie dzieja mi dziwne rzeczy. np jeden dimmer sciemnia wszystkie albo zminiam stan jednego na 30% to zaraz wraca na 100% ale za to na innym te 30% sie pojawia. Takie tam czary :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłbym wdzięczny za taki sketch na kilka dimerów

      Usuń
    2. Dopisuję się do prośby.

      Usuń
  5. Witam, niestety po wgraniu kodu do arduino nie wykrywa nowego urządzenia w domoticzu, gdzie może leżeć problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem może leżeć w komunikacji nadajnika-odbiornika MySensors z bramką MySensors. Proponuję odłączyć zasilanie nadajnika-odbiornika MySensors, i poczekać chwilę.

      Usuń
    2. A czy może być to wina złego tranzystora, obecnie używam IRF520 ?

      Usuń