poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Bramka Ethernet MySensors

Jeżeli nie mamy możliwości podłączenia bramki MySensors do portu USB w Rasberry Pi, możemy zbudować bramkę Ethernet podłączaną do domowej sieci lan za pomocą skrętki.

Budowa bramki MySensors Ethernet opisana jest na stronie MySensors -> Link

Ja do budowy bramki wykorzystałem Arduino Uno i Ethernet Shield z czytnikiem kart microSD, widoczny niżej.


Schemat podłączenia modułu NRF24L01 do Ethernet Shield.


Do Arduino Uno wgrywamy kod -> Link

W 35 linijce kodu wpisujemy adres ip bramki, ja akurat mam Ip z zakresi 192.168.3.1 do 200, więc wpisałem sobie:

#define MY_IP_ADDRESS 192,168,3,160 // wpisz adres ip bramki

W 39 linijce kodu wpisujemy numer portu bramki, ja wpisałem sobie:

#define MY_PORT 9003 //wpisz numer portu bramki, wcześniej zdefiniowany w kodzie programu.

Po wgraniu dodajemy bramkę w Domoticz -> Konfiguracja -> Sprzęt jak niżej, wpisując adres Ip i port bramki.


W logach Domoticz -> Konfiguracja -> Logi powinno się pojawić:

MySensors: connected to: 192.168.3.160:9003
MySensors: Gateway Ready...
MySensors: Gateway Version: 2.1.1

Jeżeli mamy jakieś odbiorniki MySensors powinny wkrótce pojawić się w logach i pokazać w Urządzeniach, dodajemy je klikając w zieloną strzałkę.

17 komentarzy:

  1. Czy jest możliwość podłączenia do tej bramki ethernet zamiast nrf24l01 przekaźników z włącznikami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej możliwości, ale możesz zrobić drugi Domoticz na RPi i wymieniać się danymi.

      Usuń
    2. O kurcze skleiłem 2 programy. Do sterowania przekaźnikami przez włączniki który się podpina pod raspberry przez usb z programem tej bramki ethernet i wywaliłem wszystko z nrf24l01 i działa !!!!!!!

      Usuń
    3. Ja tez tak zrobiłem, ale u mnie wiesza się w trakcie komunikacji, tzn po naciśnięciu przycisku trwa komunikacja, w tym momencie arduino na nic nie reaguje przez 2-3s... jak nie masz tego problemu, to udostępnisz kod?

      Usuń
  2. Te Twoje wpisy robią wrażenie. Skorzystałem już kilkukrotnie - dzięki. Po tym wpisie kupiłem Shielda do Arduino Mega. Podpiąłem jak wyżej i.... nic. nie mogę sie skomunikować z Arduino. Adresy mam z zakresu 192.168.1.100 do 200. Wpisałem sobie 192.168.1.125, port jak u Ciebie 9003. Domoticz pokazuje, że nie może sie połaczyć. W routerze nie ma Arduino. Coś źle robię?

    OdpowiedzUsuń
  3. Poszukaj na forum Mysensors https://forum.mysensors.org/topic/1201/help-newbie-mega2560-ethernet-shield-always-fails/5

    Napisali tam, że do Mega inaczej podłącza się NRF.

    OdpowiedzUsuń
  4. No nic to nie pomogło (zamiana pinów na 50,51,52). Nadal cała płytka nie jest widziana przez router (Asus AC87U) i tym samym przez Domoticza (Error: MySensors: Can not connect to: 192.168.1.125:9003)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A diody na złączu rj45 sie Ci świecą ? bo też miałem taki problem to wypinałem rj45 i wpinałem i po którymś razie zaświecały się te diody.

      Usuń
    2. Swięcą, zmieniłem kabel na FTP-owy i widzę shielda na routerze. Ale w Domoticzu brak.

      Usuń
    3. ustawiłeś w domoticzu odpowiedni adres ip i port bramki ?

      Usuń
    4. No już taki głupi nie jestem...

      Usuń
  5. Czy można użyć Ethernet ENC28J60 ? bo nie mam miejsca użyć tego shielda. ps. udało mi się napisać program mysensors na sterowanie przekaźnikami przez włączniki na arduino + ethernet shield przez internet ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, czy możesz się podzielić tym programem? Ja próbuję to skleić i mi nie wychodzi. Mój mail: adam.tabath@gmail.com

      Usuń
  6. Czy do kązdej bramki MySensors koniecznie trzeba wykorzystać radio np NRF24L01? Czy do Domoticza po rostu łączy ię Arduino bez żadnych dodatków?

    OdpowiedzUsuń
  7. https://www.mysensors.org/build/select_gateway

    OdpowiedzUsuń
  8. czy jest możliwość zainstalowania bramy po usb i używanie na niej portów gpio ?

    OdpowiedzUsuń