piątek, 18 listopada 2016

Nowa wersja oprogramowania RFLink z obsługą MySensors

Pojawiła się nowa wersja oprogramowania dla RFLink R44 z obsługą MySensors, do pobrania tu -> Link

Dla dobrego zasięgu najlepiej zamontowac moduł NRF24L01 z zewnętrzną antenką.


Po ściągnięciu rozpakowujemy archiwum i programujemy tak jak opisałem we wcześniejszym wpisie na blogu -> Link

Uruchamiamy plik RFLinkLoader.exe i w Select file wybieramy plik RFLink.cpp.hex z rozpakowanego archiwum, odpowiedni port com w Serial Port i klikamy Upload/Program Firmware to device.

Po wgraniu oprogramowania klikamy Serial Port Logging i najlepiej włączyć wszystkie opcje dla modułu NRF, czyli NodoNRF:ON, MiLight:ON, BLE:ON, MySensors:ON.


Po włączeniu tych opcji powinniśmy zobaczyć wykryte urządzenia w logu jak wyżej.

Teraz już wystarczy podłączyć i dodać RFLink jak opisałem we wcześniejszym wpisie na blogu -> Link

Po jakimś czasie w Konfiguracja -> Urządzenia powinniśmy zobaczyć wykryte urządzenia MySensors przez RFLink.


Dodajemy je klikając w zieloną strzałkę i wpisując nazwę.

Z tego co zauważyłem RFLink nie pokazuje poprawnych wartości dla niektórych odbiorników MySensors i nie wykrywa wszystkich rodzaji czujników MySensors, nie wykrywa mi np. czujnika jakości powietrza z czym bramka MySensors nie ma problemu.

5 komentarzy:

  1. To fakt że bramka MySensors która jest w RFLinku nie odczytuje wszystkich pakietów. Ja miałem problem z pomiarem licznika (water meter) po prostu mi go nie widział, nie sprawdzałem w debuge mode czy coś się pojawiało, ale następnym razem jak połączę wszystko zwrócę na to uwagę. Z DTH11 nie było problemu, ale porównując z bramką podłączoną do maliny to słabo to wyglądało.
    Dziś udało mi się wejść i odczytać wartości które są wyświetlane w debuge mode bez konieczności podłączania RFLinka do PC. Co prawda u siebie mam go podłączonego do Synology ale na malinie nie powinno być z tym również problemu. Aby to zrobić wystarczy zainstalować minicom'a odpalić go przez putty, skonfigurować połączenie i nie musimy przepinać RFLinka żeby zobaczyć pakiety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mam pytanie, co prawda nie związane bezpośrednio z RFLink.
      Na Raspberry Pi3 mam Domoticza i większość połączone bezprzewodowo poprzez bramkę MySesnors. Mam problem z zawieszaniem się maliny. Okazało się, że działający Domoticz "zapycha" pamieć RAM. Wcześniej tego nie zauważyłem, bo przy rozbudowie systemu i dodawaniu nowych elementów malina był często restartowana. Dopiero teraz, gdy malina nie jest restartowana zauważyłem, że po 2 dniach działania się zawiesza.
      Ustaliłem, że po restarcie maliny zużycie pamięci wzrasta liniowo o ok 1,7% w ciągu godziny, przy użyciu pamięci w okolicy 90% malina się zawiesza. Oczywiście zainstalowałem sobie WatchDog, żeby nie robić tego ręcznie, ale nadal nie wiem jaki jest powód tak szybkiego "zapychania" pamięci przez Domoticza.

      Czy miałeś taką sytuację, albo ktoś czytający post miał taką sytuację ?
      Domoticz mam zaktualizowany - wersja 3.5877

      Usuń
    2. Początkowo domoticza miałem postawionego na malinie (zainstalowany z jako gotowy obraz na kartę), ale ze względu na szybkość działania Imperihomi oraz samego domoticza przez www przesiadłem się na Synology. Zarówno na jednym jak i drugim RFLink zbierał mi sygnały z 5 czujników co minutę, plus to co z eteru i nie miałem poblemów z pamięcią. Do tego pamięć logów mam ustawioną na maksa. Spróbuj zmniejszyć historię logów do minimum np jeden dzień i zobacz co się będzie działo.

      Usuń
  2. Dodam tylko, ze RFlik z R44 i MySensors On dziala TYLKO w trybie odczytu, co jest dobre dla czujnikow srodowiskowych (temp, hum, itp). jesli chcemy cos wysylac do naszych "Nodów" to najlepsza jest klasyczna bramka (najlepiej eth, np na W5100 - dzieki temu mamy polacznie z MYSController) :)

    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam tylko, ze RFlik z R44 i MySensors On dziala TYLKO w trybie odczytu, co jest dobre dla czujnikow srodowiskowych (temp, hum, itp). jesli chcemy cos wysylac do naszych "Nodów" to najlepsza jest klasyczna bramka (najlepiej eth, np na W5100 - dzieki temu mamy polacznie z MYSController) :)

    pozdr.

    OdpowiedzUsuń