czwartek, 31 marca 2016

Przekazywanie danych ADS-B na Flight Radar 24

W poprzednim poście opisałem jak uruchomić własny radar ADS-B na Rpi, odebrane dane z nadajników ADS-B w samolotach możemy przekazywać na stronę Flight Radar 24 i dzięki temu mamy dostęp do konta Premium. Strona jest dostępna pod adresem -> Link

Aby zainstalować FR24 na RPi wydajemy polecenie:

sudo bash -c "$(wget -O - http://repo.feed.flightradar24.com/install_fr24_rpi.sh)"

Teraz wpisujemy kolejno:

1) adres emial
2) sharing key (jeśli go nie mamy zostawiamy puste)
3) następnie pyta czy używać MLAT, wpisujemy YES
4) podajemy długość i szerokość geograficzną, uzyskamy ja na mapach google
5) podajemy wysokość nad poziomem morza w stopach, znajdziemy ja na stronie -> Link Wystarczy wpisać adres naszej lokalizacji, w moim przypadku jest to 610 feet
6) podajemy rodzaj odbiornika, wybieramy AVR Compatible nr 5
7) rodzaj połączenia internetowego 1- Network connection
8) wpisujemy adres ip rpi (w moim przypadku 192.168.3.105)
9) port odbiornika 30002
10) odpowiadamy yes
11) znów yes
12) 0
13) /var/log

Po zakończeniu konfiguracji restartujemy FR24 poleceniem:

sudo service fr24feed restart

Polecenie:

sudo service fr24feed status sprawwdza czy wszytsko jest ok


Po wpisaniu ip rpi:8754, czyli w moim przypadku 192.168.3.105:8754 mamy dostęp do konfiguracji FR24

Moja konfiguracja wygląda tak


Po poprawnej konfiguracji dajemy save i restart

Po zalogowaniu na stronie FR24 w account -> show statistics będziemy widzieć czy wszystko działa ok.

1 komentarz:

  1. czy trzeba przekierować jakieś porty na ruterze na ip maliny bo mam cały czas status Offline

    OdpowiedzUsuń