sobota, 18 listopada 2017

Budowa odtwarzacza Volumio na Raspberry Pi

Do budowy mojego odtwarzacza Volumio wykorzystałem uszkodzony odtwarzacz Auna, który kupiłem na Allegro i nie nadawał się do naprawy.

Z Auny wykorzystałem panel z przyciskami do sterowania Volumio i dodałem wyświetlacz LCD 16x2.

Gotowy odtwarzacz wygląda jak na zdjęciu niżej.


Do budowy wykorzystałem Raspberry Pi 3, ponieważ na Pi Zero nie chce działać wyświetlacz.

Jak dodać wyświetlacz opisałem we wcześniejszym wpisie na blogu -> Link

Zmieniłem konfigurację podłączenia wyświetlacza LCD jak pokazano niżej.


Za odtwarzanie dźwięku odpowiedzialny jest układ PCM5102, którego podłączenie opisałem tutaj -> Link

Jest on w pełni kompatybilny z Hifi Berry DAC.

Jak wzmacniacz wykorzystałem układ PAM8403 z potencjometrem.


Wzmacniacz posiada opisane wejścia i wyjścia, więc raczej nie ma problemu z podłączeniem, zasilany jest napięciem 5V z Raspberry Pi.
Podłączyłem go do głośników z odtwarzacza Auna.

Po wycięciu części płytki sterującej z Auny, wkręciłem go w istniejący otwór potencjometra.

Wykorzystałem przyciski z panelu Auny do sterowania Volumio.

Jak dodać przyciski w Volumio opisałem tutaj -> Link

Moja konfiguracja przycisków wygląda tak.


Przyciski są skonfigurowane tak:


Tak wygląda montaż panelu z wyświetlaczem.


Wykorzystałem na tylnym panelu wyjście słuchawkowe i podłączenie zasilania, więc można odtwarzać z wbudowanych głośników lub wyjścia jack.


Wejście zasilania i wyjście na słuchawki na tylnym panelu.


Działanie odtwarzacza widać na poniższym filmie.


Sterowanie głośnością odbywa się cyfrowo przyciskami lub analogowo potencjometrem.

Inny film z odtwarzania radia.


Działanie wyświetlacza.

5 komentarzy:

  1. Jakim zasilaczem zasilasz całość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasilacz 5V lub baterie 4 x R14, wykorzystałem, oryginalne gniazdo z radia.

      Usuń
  2. What did you change/add or install/plugin in volumio?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mógł by Kolega łopatologicznie opisać jak wgrac plugins do LCD .Prubóję juz 2 tygodnie i za cholere mi to nie wychodzi.Nie umie po prostu zainstalowac tego pluginu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie działa? W czym konkretnie problem? http://projektpimalina.blogspot.com/2017/11/wyswietlacz-lcd-w-volumio.html

      Usuń